Ursäkta, jag är gravid...

24.03.2014 11:25

 

En av fördelarna med att vara gravid är att man alltid har något att skylla på, oavsett om man är trött, förvirrad, arg, ledsen eller vill äta godis på en tisdag. För vissa, då menar jag framför allt män eller kanske kvinnor som aldrig varit gravida, är detta bara ursäkter för det är ju väldigt lätt att skylla ALLT på graviditeten och dess hormoner. Men kom tillbaka med dina kommentarer om det efter att du varit gravid! Det är svårt att förstå att man i ena stunden kan vara som en solstråle och tycka att livet är fantastiskt till att plötsligt förvandlas till en hemsk häxa med noll tålamod för att några minuter senare gråta förtvivlat över hur hemsk man är, hur livet känns tungt eller hur lycklig man blir när sonen tittar på en med sina stora, bruna ögon och säger "Jag saknar dig hela tiden mamma!".

Sen har vi det där fenomenet med förvirringen... Om jag minns rätt sen förra graviditeten så var det mest efter förlossningen och under amningsperioden. Men denna gången verkar förvirringen ha kommit tidigare! Det är som om min hjärna inte klarar av att separera viss information längre. Om någon säger något samtidigt som jag pratar tar min hjärna upp ett av dessa ord och lägger till det i min mening!?... Ja, ni kan själv tänka er att jag kan låta allmänt crazy emellanåt ;-) men så får man sig ett gott skratt i alla fall! 

Nu är det dags för lite lunch, ett "Grey's Anatomi" avsnitt och en skvätt tårar till det ;-)